Erasmus+Δραστηριότητες - Εκδηλώσεις

Δράση κινητικότητας στο Κάουνας της Λιθουανίας στα πλαίσια του Erasmus+

Το Σχολείο Δεύτερης Ευκαιρίας Ξάνθης πραγματοποίησε τη δεύτερη και τελευταία κινητικότητα του προγράμματος Erasmus+ KA1, με αρ. συμβ.  2020-1-EL01-KA104-077764 και συμμετέχουσες τις αποσπασμένες στο σχολείο εκπαιδευτικούς Μποφιλίου Αρετή (ΠΕ86), Τάσιου Φανούλα (ΠΕ02) και Μουτίδου Ελπινίκη (ΠΕ02), όπως και τη σύμβουλο σταδιοδρομίας Ρόιδου Λαμπρινή (ΠΕ30). Η κινητικότητα πραγματοποιήθηκε στην πόλη Κάουνας της Λιθουανίας, από τις 7 έως και τις 14 Μαρτίου 2022. Ο τίτλος του εκπαιδευτικού σεμιναρίου ήταν “Mosaic of communication” (“Μωσαϊκό επικοινωνίας”) και ήταν δομημένο σε οκτώ θεματικές ενότητες, μία για κάθε ημέρα.
Η μεθοδολογία του βασιζόταν στο συνδυασμό ενός θεωρητικού με ένα πρακτικό μέρος. Το θεωρητικό κομμάτι σκοπό είχε να εξετάσει τις προϋποθέσεις, τις δεξιότητες, αλλά και τα εμπόδια για μια αποτελεσματική επικοινωνία, ως διαδικασία που σχετίζεται με τις περισσότερες πτυχές της ζωής του ανθρώπου, ως μέλους της κοινότητας.  Επιπλέον να τοποθετήσει την επικοινωνιακή διαδικασία στα συμφραζόμενα των πολυπολιτισμικών κοινωνιών του σύγχρονου κόσμου, ειδικότερα της Ευρώπης. Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, με τη χρήση και βιωματικών δραστηριοτήτων, έγινε δυνατή η ανταλλαγή απόψεων και εμπειριών μεταξύ των συμμετεχόντων, που προέρχονταν από τρεις χώρες της ευρωπαϊκής Ένωσης, συγκεκριμένα την Ελλάδα, την Πορτογαλία και τη Λιθουανία. Η επικοινωνία εξετάστηκε ειδικότερα στην εκπαιδευτική διαδικασία, ως αναπόσπαστο κομμάτι και σταθερή επιδίωξή της. Αναγνωρίστηκαν προβλήματα και όρια και προτάθηκαν τεχνικές, μέθοδοι και εργαλεία, που καθιστούν αποτελεσματικότερη την επικοινωνιακή διαδικασία στην εκπαίδευση, μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών, εκπαιδευτικών μεταξύ τους.
Το θεωρητικό αυτό κομμάτι συνδεόταν με ένα πρακτικό μέρος, κατά το οποίο οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να επικοινωνήσουν μέσω της τέχνης, ειδικότερα της τέχνης του ψηφιδωτού. Ως τελικός στόχος ορίστηκε η διακόσμηση ενός κυκλικού τραπεζιού, που φτιάχτηκε ειδικά για τις ανάγκες του εργαστηρίου, με ψηφιδωτά μοτίβα. Ο κάθε ένας από τους συμμετέχοντες κλήθηκε να φτιάξει το δικό του κομμάτι, το οποίο στη συνέχεια θα συνδεόταν με τα υπόλοιπα. Δημιουργήθηκαν έτσι οι προϋποθέσεις και η βάση για μια ιδιότυπη επικοινωνία μεταξύ των συμμετεχόντων, οι οποίοι συνεργάστηκαν για την επίτευξη ενός κοινού στόχου. Ταυτόχρονα με την εκμάθηση της τεχνικής του ψηφιδωτού, δημιουργήθηκαν γέφυρες επικοινωνίας και συνεργασίας μέσω της καλλιτεχνικής έκφρασης και έγινε στην πράξη φανερό πως κάτι τέτοιο είναι εφικτό. Η ιδιότυπη αυτή σύζευξη της επικοινωνιακής διαδικασίας με την τέχνη του μωσαϊκού έφερε στην επιφάνεια πτυχές, προϋποθέσεις και όρια της επικοινωνίας μεταξύ διαφορετικών ανθρώπων και ομάδων.

Οι εμπειρίες και οι γνώσεις που αποκτήθηκαν και στα δύο επίπεδα (θεωρητικό και πρακτικό), θα γίνει προσπάθεια να διαχυθούν τόσο στην εκπαιδευτική και μαθητική κοινότητα του σχολείου (ΣΔΕ Ξάνθης και στα δύο παραρτήματα, της Μύκης και του Κενταύρου, όπου απασχολούνται κυρίως οι συμμετέχουσες εκπαιδευτικοί), όσο και στην τοπική κοινωνία, με παρουσιάσεις αλλά και εργαστήρια στο πλαίσιο των γραμματισμών.

Με τη συγχρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης